Nakon nekoliko godina implementacije regulatornog
okvira za državnu upravu zasnovanog na kompetencijama, Ministarstvo državne
uprave i lokalne samouprave (MDULS) zatražilo je podršku u izgradnji
svojih kapaciteta i razvijanju i implementaciji sveobuhvatne metodologije za
praćenje implementacije i procenu efekata nedavno uvedene, složene politike
državne uprave zasnovane na kompetencijama. Projekat „Integrisano upravljanje
ljudskim resursima u javnoj upravi“ pruža ovu potrebnu pomoć i deo je šire
podrške Evropske unije reformi javne uprave (RJU) u Srbiji. Pored toga, projekat pruža podršku
Službi za upravljanje ljudskim resursima (SUK) u izradi modaliteta za razvoj
karijere državnih službenika zasnovanih na kompetencijama, sa ciljem postepenog
prelaska sa pozicijonog sistema državne uprave zasnovanog na radnim mestima na
karijerni državno-službenički sistem. Rad uključuje dalji razvoj okvira
kompetencija.
Opšti cilj projekta je unapređenje kapaciteta i efikasnosti
javne uprave u Srbiji kroz efikasno sprovođenje reforme državne uprave u okviru
procesa RJU.
Svrha projekta je uspostavljanje integrisanog i na
kompetencijama zasnovanog upravljanja ljudskim resursima u javnoj upravi.
Ovaj projekat je od vitalnog značaja za tekuće
napore da se javna uprava u Srbiji uskladi sa evropskim standardima i praksama.
Iako ciljna grupa projekta obuhvata državne službenike i kadrovske jedinice
unutar organa državne uprave, krajnji korisnici rezultata projekta su svi
građani Srbije, koji će imati koristi od moderne i profesionalne javne uprave,
osiguravajući da pružanje javnih usluga bude efikasnije i prilagođeno potrebama
građana Srbije.
Komponenta 1 - Održivi i sveobuhvatni sistem monitoringa i evaluacije za nadzor implementacije svih funkcija upravljanja ljudskim resursima:
Ova komponenta ima za cilj uspostavljanje održivog sistema monitoringa i evaluacije za nadzor svih funkcija upravljanja ljudskim resursima u okviru regulatornog okvira zasnovanog na kompetencijama u državnoj upravi. Projekat će podržati službenike MDULS-a i SUK-a u prikupljanju podataka o implementaciji zakonskih odredbi i funkcijama upravljanja ljudskim resursima kao što su regrutacija, ocenjivanje učinka, razvoj karijere, premeštaj i unapređenje. To će uključivati razvoj metoda prikupljanja podataka, standarda kvaliteta i indikatora za praćenje, integrisanih sa novim HRMIS-om – informacionim sistemom.
Ova komponenta se fokusira na uvođenje modela
razvoja karijere zasnovanih na kompetencijama za državne službenike. Projekat
će unaprediti postojeći okvir kompetencija i preporučiti korake ka
uspostavljanju državno-službeničkog sistema zasnovanog na karijeri. Poseban
naglasak će biti stavljen na identifikaciju i podršku talentovanim pojedincima,
kako novim tako i postojećim državnim službenicima, pružajući im snažne
mogućnosti za razvoj karijere.
Institucije
korisnice projekta su MDULS i SUK, dok su ostali ključni zainteresovane strane
Visoki službenički savet, kadrovske jedinice unutar organa državne uprave i
Nacionalna akademija za javnu upravu.