Srbija dobila 25 sertifikovanih trenera za bolju prevenciju i reagovanje tokom i nakon katastrofa

Beograd, 8. novembar 2021 – Šef operacija Delegacije Evropske unije u Srbiji, Sakelaris Hurdas i stalna predstavnica Programa Ujedinjenih nacija za razvoj (UNDP) u Srbiji, Fransin Pikap, danas su u prostorijama Nacionalne akademije za javnu upravu svečano uručili sertifikate o uspešno završenim obukama grupi od 25 trenera u oblasti smanjenja rizika od katastrofa i obnove nakon elementarnih i drugih nepogoda.

Obuke  su pohađali službenice i službenici zaposleni u Kancelariji za javna ulaganja i Sektoru za vanredne situacije Ministarstva unutrašnjih poslova (MUP), kao i u lokalnim samoupravama u Kragujevcu, Kraljevu, Kruševcu, Ubu, Obrenovcu, Somboru, Zrenjaninu, Loznici, Valjevu, Vršcu i Vranju.


Sakelaris Hurdas, šef operacija Delegacije Evropske unije u Srbiji istakao je: „U okviru ovog projekta, EU je finansirala niz različitih akcija. Izgradnja kapaciteta kroz specijalizovanu obuku je jedna od njih i predstavlja ulaganje u najdragoceniju komponentu sektora upravljanja vanrednim situacijama: njegov ljudski kapital. Ponosan sam što smo postavili temelje, razvili module za e-učenje i već obučili visoko kvalifikovane trenere koji će omogućiti obuku stotina profesionalaca u lokalnim zajednicama u narednim mesecima i godinama.”


Znanje i veštine zaposlenih u lokalnim službama za reagovanje u vanrednim situacijama presudno utiču na kvalitet mera prevencije, kao i na brzinu i efikasnost reakcije na krizne događaje kao što su zemljotresi, poplave, klizišta ili požari. Uz podršku Evropske unije i u saradnji sa MUP-om i Kancelarijom za javna ulaganja, pomažemo lokalnim zajednicama u Srbiji da spasu više života, bolje zaštite imovinu i da se brže oporave od posledica katastrofa“, rekla je Fransin Pikap, stalna predstavnica UNDP-a u Srbiji.


Svečanoj dodeli sertifikata o uspešno završenim obukama prisustvovali su i v.d. direktora Nacionalne akademije za javnu upravu (NAJU), Dejan Miletić, Luka Čaušić, v.d. načelnika Sektora za vanredne situacije Ministarstva unutrašnjih poslova i v.d. zamenika direktora Kancelarije za upravljanje javnim ulaganjima Sandra Nedeljković.

„Suočavanje sa brojnim posledicama elementarnih nepogoda, koje su nas zadesile proteklih godina, pokazala su da i trenucima najvećih kriza, znanje i veštine kolega koje se nalaze na prvoj liniji odbrane od nepogoda, često nadomešćuju nedostatke ljudstva, opreme i sredstava. Iste situacije su nam pokazale koliko je važno da svi od nacionalnog do lokalnog nivoa, poznajemo sistem, identično tumačimo propise i imamo pripremljene strategije postupanja. To možemo postići jedino kroz kontinuirano stručno usavršavanje, razmenu znanja i iskustava. Ulaganje u preventivu i otpornost zahtevaju zajednički rad, dobru koordinaciju i razumevanje institucija na republičkom i lokalnom nivou. Dugujemo veliku zahvalnost Evropskoj uniji, što nam je omogućila da pripremimo i sprovodimo programe obuke i time omogućimo ljudima koji svakodnevno rade na ovim poslovima,  da svoje znanje uvećavaju i nesebično dele“, izjavila je Sandra Nedeljković v.d. zamenika direktora Kancelarije za upravljanje javnim ulaganjima.

Luka Čaušić, v.d. pomoćnika ministra i načelnika Sektora za vanredne situacije Ministarstva unutrašnjih poslova Srbije ovom prilikom je napomenuo:

„Republika Srbija od 2014.godine veoma ubrzano radi na jačanju sistema odbrane od katastrofa i jačanju civilne zaštite. Na žalost, klimatske promene su gotovo svake godine aktuelne, te u jako kratkom vremenskom periodu sada imate poplave, suše, zemljotrese. Sektor za vanredne situacije se od svog nastanka trudi da podigne komunikaciju i državnih organa i lokalnih samouprava na najviši nivo, a najbitnija u ovom smislu su  3 pravca kojima Sektor i Ministarstvo unutrašnjih poslova teže, a to su opremanje, jačanje komunikacije i ulaganje u ljudske kapacitete. Kroz ovaj projekat imali smo sva tri pravca obuhvaćena, na čemu bih se zahvalio kako Delegaciji EU u Srbiji, tako i UNDP u Srbiji. Kroz ovaj projekat dobili smo 27 vozila za šumske požare koje smo koristili ovog leta u gašenju požara na otvorenom prostoru u zemlji i inostranstvu, zatim ostvarena je bolja komunikacija među svim učesnicima projekta, i kroz obučene trenere u oblastima civilne zaštite, među kojima ima i pripadnika Sektora za vanredne situacije, ulažemo svi zajedno u jačanje ljudskih kapaciteta. Zahvalio bih se i Nacionalnoj akademiji za javnu upravu na saradnji kao i Kancelariji za upravljanje javnim ulaganjima na posvećenosti za formiranje tima trenera koji će u narednom periodu prenositi svoje znanje i iskustva na daleko veći broj službenika lokalnih samouprava, pripadnika civilne zaštite i ostalih subjekata od značaja za delovanje u vanrednim situacijama“, dodao je Čaušić.


Novostečena znanja i veštine u oblasti civilne zaštite, smanjenja rizika od katastrofa i obnove nakon elementarnih nepogoda, ovih 25 muškaraca i žena sertifikovanih trenera će preneti dalje, na još 900 kolega širom Srbije. Na taj način će službenici u lokalnim samoupravama, pripadnici jedinica civilne zaštite, kao i zaposleni u javnim institucijama i preduzećima biti bolje pripremljeni za brzo i efikasno reagovanje u vanrednim situacijama.

Da bi ove obuke bile dostupnije što većem broju javnih službenika na lokalu, UNDP  u partnerstvu sa Nacionalnom akademijom razvija četiri onlajn kursa na teme koje su bile predmet obuka. Kursevi će biti dostupni do kraja godine.


Ukupna vrednost svih obuka je 191.000 evra.

Obuke za trenere u oblasti smanjenja rizika od katastrofa i obnove nakon elementarnih nepogoda su deo aktivnosti u okviru projekta “EU za Srbiju otpornu na katastrofe”, koji finansira Evropska unija, a sprovodi UNDP. Cilj projekta je da doprinese smanjenju ranjivosti Srbije na krize i nepogode, kroz podršku institucijama i organizacijama na nacionalnom i lokalnom nivou, da ojačaju mere prevencije i povećaju spremnost za reagovanje.


Last updated: 22. Novembar 2024. 09:38