SHTREBER BROJ JEDAN U OSNOVNOJ ŠKOLI

Pre pet godina, mlada preduzetnica, inovatorka i pre svega ”štreberka” Stefanija Lukić počela je sa razvojem edukativne platforme koja će deci školskog uzrata pomoći u učenju. Zajedno sa suosnivačima, Artjom Suvorovim i Nemanjom Nerandžićem, Stefanija je osnovala startap Just Smart, a zahvaljujući sredstvima Evropske unije 2017. godine uspela je da Shtreber platformu unapredi i potpuno besplatno i sigurno ponudi deci kao alat za učenje deci od petog do osmog razreda.

Ova platforma sadrži lekcije koje deca svakodnevno obrađuju u školi, s tim što gradivo nije predstavljeno putem školskih definicija, već kroz gejmifikaciju (kvizove znanja), slike, video i interaktivne aplikacije. Cilj je stvaranje digitalnih interaktivnih lekcija koje se baziraju na modelu igre uključene u sam proces učenja. 

Shtreber je takođe i motivaciona platforma koja za svaki tačan odgovor nagrađuje decu i daje im mogućnost uvida u njihovo napredovanje (rangira po nivoima i znanju kroz sakupljanje bodova). Sistem je napravljen tako da daje prave nagrade za odlikaše koji su najuporniji, najviše uče, izdvajaju najviše vremena za čitanje lekcija, bore se da skupe što veći broj poena.

”Mnogi sadržaji koje deca pretražuju nisu im prilagođeni, ne odgovaraju planu i programu i često sadrže štetne informacije. Za razliku od toga, mi deci dozvoljavamo da besplatno dođu do svih lekcija a sa druge strane im obezbeđujemo im sigurnost. Kada recimo ukucaju reč ”sumpor” prvo će im izaći Vikipedija, a nakon toga Štreber. Kod nas će dobiti celokupnu lekciju iz neorganske hemije za sedmi razred osnovne škole i to jeste put kojim gradimo poverenje i pružamo sigurnost deci i roditeljima”, ističe Stefanija.

Prva verzija platforme bila je jednostavna, na njoj su se nalazile lekcije razvrstane po razredu i predmetu. Vremenom, uz pomoć psihologa i pedagoga, Shtreber se razvijao, postao interaktivan (forma pitanja i odgovori). Takođe, uz stručnu pomoć uveden je i sistem ”učenja putem pogreške”, što je izuzetno važno za dečije samopouzdanje i izgradnju ličnosti.

Danas, zahvaljujući inovativnom projektu koji je startap razvio kroz Program ranog razvoja Fonda za inovacionu delatnost Shtreber izgleda drugačije. Pored elemenata igre, dobio je i elemente društvene mreže strogo edukativnog sadržaja, gde se kroz omogućen nadzor postavljenog sadržaja od strane nastavnika, deca štite od štetnih i neprimerenih informacija. 

Nijedna slična platforma se ne bavi školskim gradivom i onim što je deci potrebno na svakodnevnom nivou, prilagođeno kroz igru. Dodatno, unapređeno je digitalno obrazovanje, jer je uz pomoć moderne tehnologije poboljšan je kvalitet usvajanja gradiva u redovnom školovanju, a deca i nastavnici se mogu međusobno povezati.

”Kreiranjem i razvojem digitalne beležnice sa velikim brojem dece i nastavnika možemo da odemo korak dalje, da im pored učenja iz naših sadržaja  ponudimo  da samostalno kreiraju sadržaj koji im odgovara. Moći će i da popunjavaju sadržaje, dele ih sa vršnjacima, kreiraju pitanja i slike, što dovodi do vršnjačke edukacije koja se dobija isključivo povezivanjem dece”, navodi Stefanija.

Platforma Shtreber je definitivno početak pravog školovanja ”na daljinu”, enciklopedija različitih objašnjenja istih pojmova, kvalitetno obrazovanje za svako dete na bilo kom mestu u bilo koje vreme za svako dete.


Ugovor o Direktnom grantu – Razvoj novih proizvoda i usluga od strane MSP kroz komercijalizaciju istraživanja koji je potpisan između Fonda za inovacionu delatnost i Ministarstva finansija (Sektor za ugovaranje i finansiranje programa iz sredstava Evropske unije) obezbeđuje sredstva za nastavak sprovođenja Programa ranog razvoja i Programa sufinansiranja inovacija. Ukupna vrednost Ugovora o Direktnom grantu iznosi 4,5 miliona evra, od čega se 2,5 miliona evra finansira iz pretpristupnih fondova Evropske unije za 2014. godinu, dok je dva miliona evra obezbeđeno iz budžeta Republike Srbije, sa razdela Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja. Više o projektu možete saznati na: http://www.inovacionifond.rs/


Last updated: 7. Novembar 2024. 16:38