PLAC III projekat pružio je podršku Agenciji za bezbednost saobraćaja u usaglašavanju nacionalnog zakonodavstva sa pravnim tekovinama EU koje se odnose na ograničavanje emisija ugljen-dioksida za nove putničke automobile i laka komercijalna vozila
Srbija je u decembru 2021. godine otvorila Pregovaračko poglavlje 27, koje je po novoj Metodologiji proširenja EU, deo Klastera 4. Prema izveštaju Evropske komisije za 2022. godinu, Srbija treba da uloži značajne napore u usaglašavanju zakonodavstva o klimatskim promenama sa tekovinama Unije, a posebno da započne prenošenje Uredbe 2019/631 o utvrđivanju standardnih vrednosti emisija CO2 za nove putničke automobile i laka komercijalna vozila (putnička vozila i kombiji). Takođe i da razvije sistem nadzora i izveštavanja kada se radi o novoregistrovanim vozilima.
Uredba (EU)2019/631, usvojena 2019. godine u sklopu klimatske akcije Unije, pruža jasan put za smanjenje emisija CO2 iz sektora drumskog saobraćaja i pomaže da se ubrza transformacija čitavog transportnog sektora ka nultim emisijama.
U Srbiji, uz pomoć prethodnog PLAC projekta, 2016. godine je izrađen Nacrt Pravilnika o izveštavanju o emisiji CO2 iz novih putničkih automobila i lakih komercijalnih vozila. Zakon o klimatskim promenama usvojen je 2021. godine, ali ne pruža zakonsku osnovu za prenošenje nove Uredbe. Stoga je bila neophodna podrška u analizi postojećeg zakonodavstva i preporukama za transpoziciju.
Projektni ekspert Vladimir Momčilović predstavio je rezultate na radionici održanoj 28. septembra u Beogradu. Momćilović je predstavio predlog izmena i dopuna Zakona o klimatskim promenama koje su neophodne da se postigne uvođenje obaveze izveštavanja o emisijama motornih vozila. Izmene predviđaju uvođenje obaveze dostupnosti podataka o ekonomičnosti potrošnje goriva i emisijama CO2 iz novih putničkih vozila, kako bi potrošači bili informisani pri kupovini ili uzimanju na lizing tih vozila. Podatke je obavezan da dostavi dobavljač, a za sakupljanje podataka i pripremu godišnjih izveštaja o emisijama ugljen dioksida iz novih motornih vozila nadležna je Agencija za bezbednost saobraćaja.
Momćilović je predstavio i predloge dva podzakonska akta - Pravilnika o izveštaju o emisijama novih motornih vozila vrste M1 i N1 (nova putnička i nova laka komercijalna vozila), kao i odgovarajućeg pravilnika koji se odnosi na vozila vrste N2 i N3, odnosno srednja i teška teretna vozila.
Radionici su prisustvovali predstavnici Agencije za bezbednost saobraćaja, Ministarstva zaštite životne sredine i više uvoznika i distributera motornih vozila.