Ostati relevantan i osigurati uticaj na publiku – čini se da nikada nije bilo teže.
Podrška RTS-u i RTV-u
Javni medijski servisi, svuda u svetu, suočavaju se sa brojnim izazovima. Jedan od njih je kako održati i/ili povećati publiku u medijskom okruženju koje karakterišu brze tehnološke promene i sve uticajniji globalni igrači. Trend okretanja od “tradicionalnih medija”, među kojima se nalaze i javni medijski servisi, posebno je primetan kod mladih. Političko i finansijsko okruženje u Srbiji samo je dodatni izazov – kako je to opisano i u Izveštaju Evropske komisije o napretku Srbije iz aprila 2018. godine.
Stoga će se projektna podrška RTS-u i RTV-u ogledati u sprovođenju brojnih treninga, konsultativnih sastanaka i studijskih poseta evropskim javnim medijskim servisima.
Izgradnja kapaciteta i serija profesionalnih treninga počinje u februaru 2019. i trajaće do maja 2020. godine, uključujući sledeće aktivnosti:
Pružanje tehničke pomoći javnim medijskim servisima, Radio-televiziji Srbije i Radio-televiziji Vojvodine u umrežavanju njihovih radio, TV, web stranica i društvenih mreža u integrisanu redakciju
Unapređenje korišćenja društvenih mreža u izveštavanju o tekućim događajima
Pomoć u obogaćivanju sadržaja na jezicima nacionalnih manjina.
Medijska pismenost
Projekat podržava reformu osnovnog i srednjeg obrazovanja u Srbiji pomažući Ministarstvu kulture i informisanja u razvoju medijske pismenosti u procesa obrazovanja.
Projekat pruža podršku radu Radne grupe Ministarstva kulture i informisanja sa ciljem da se obezbede ekspertize i preporuke, zasnovane na dobrim evropskim praksama u oblasti medijske pismenosti.
Priprema obuhvata izradu nastavničkog priručnika za medijsku pismenost na osnovnom i srednjem nivou obrazovanja što je jedan od strateških ciljeva medijske politike u narednom periodu.
Projekat će podržati i vodeću ulogu javnih medijskih servisa RTS-a i RTV-a u razvoju programa posvećenih promovisanju medijske pismenosti među mlađom populacijom putem kreiranja novih programskih celina sa naglaskom na interaktivnim sadržajima.
Monitoring EU medijskih grantova
Projekat će podržati Delegaciju Evropske unije u Srbiji u procesu monitoring procesa implementacije devet medijskih grantova u Srbiji koji je Delegacija EU pokrenula u aprilu 2017. godine sa budžetom od 2,3 miliona eura.
Monitoring projekata posvećen je praćenju efekata podrške medijima u vidu dugoročnih grantova medijima koji su dodeljeni za istraživačku i kreativnu medijsku produkciju u oblasti vladavine prava, zaštite životne sredine, kulturne raznolikosti, medija i digitalne pismenosti kao i procesa pridruživanja Srbije Evropskoj uniji.
Novčani iznosi pojedinačnih grantova kreću se 150 i 300 hiljada evra, a predviđeni rok realizacije projekata kreće se od 24 do 48 meseci.