Sveoubuhvatna reforma železnice u Srbiji

Ukratko

Konkurentan i korisnicima prilagođen transport zahteva da tržišno dominantne železničke kompanije ne podižu cene. Stoga je EU usvojila takozvani „Četvrti železnički paket“ koji omogućava regulatorima da uvedu sankcije kompaniji koja stvara prepreke za konkurente koji pružaju usluge na njihovoj mreži. Uz pomoć te regulative, EU unapređuje konkurenciju i štiti putnike.

Implementacija železničkih paketa EU je prioritet za Srbiju u narednim godinama. Ona je u osnovi Sveobuhvatne reforme železnice u Srbiji koju čine: poboljšanje operativnog i finansijskog stanja železničkog sektora u Srbiji u skladu sa direktivama EU i relevantnim srpskim zakonima. Već je započeto nekoliko reformi s tim u vezi, uključujući otvaranje železničkog tržišta 2016. godine za privatne strane i domaće kompanije, odvajanje rukovodioca infrastrukture od železničkih operatera i poboljšanje bezbednosti železnica.

Međutim, problemi i dalje postoje. U poslovnom okruženju prisustvo države u privredi je veliko, kao i visok nivo državne pomoći, slab privatni sektor, slaba konkurencija i pravna nesigurnost, što značajno povećava troškove poslovanja. Neuspeh prilagođavanja tržišnim uslovima, ekspanzija drumskog saobraćaja, slab kvalitet transportnih usluga, visoki operativni troškovi, veliki gubici, neadekvatna organizacija sistema, itd. utiču na pokretanje procesa transformacije železnice.

Glavni cilj ovog projekta je da pruži svu neophodnu podršku Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture a Železnici Srbije u izradi planova reformi i pomoć u sprovođenju reformi poslovnih procesa (uključujući i plan za smanjenje broja zaposlenih).

Cilj restrukturiranja "Železnica Srbije ad" je da železničke kompanije u Srbiji budu dugoročno profitabilne, ekonomski odgovorne, efikasne i konkurentne, u uslovima liberalizovanog tržišta železničkog saobraćaja u Srbiji.


Detaljne informacije

Restrukturiranje Železnica Srbije ad:
http://www.uklo.edu.mk/filemanager/HORIZONTI%202017/Horizonti%20serija%20B/VII-04.Kecman_N_RESTRUCTURING%20OF%20SRBIJAN%20RAILWAYS%20JSC.pdf


Last updated: 23. Decembar 2024. 20:31